05.04.2011

London del 2

I og med at vi dro ganske tidlig på søndag, var det ikke så mye vi rakk å gjøre. Men vi tok oss en tur til slottet, og tuslet litt i parken der :)


Foran Buckingham Palace

Solbrille-gjeng ;)

Godt at de bøyer seg ned til mitt nivå ;)







Det var mange forskjellige fugler i parken, i tillegg til kjempemange ekkorn.
Jeg ble kanskje litt i overkant ivrig når det gjaldt å ta bilder av dem, men de var jo så søte.









Synes det er så fint hvordan London har så mange parker sånn midt i sentrum. Det blir nesten to forskjellige verdener!
Føler at London er en by som har alt. Forrige gang vi var i London tok vi buss rundt og kikket på alle ting som "må ses" i London. I tillegg til masse shopping i Oxford Street. Denne gangen har jeg sett mange hyggelige bydeler, og fikk et enda bedre inntrykk av byen. Spesielt Nothing Hill, var et herlig sted. Morsomt å se to så forskjellige sider av én og samme by ;)
Måtte jo selvfølgelig ta turen innom Oxford Street denne gangen og. Men hadde egentlig bare ett mål i den gata, og det var i helt andre enden av der vi var, så vi valgte å bare ta en taxi. Og det var nok ikke dumt! For på fortauene langs Oxford street var det stillestående kø av mennesker! Har aldri sett så mange mennesker i en shoppinggate.
Turen var i allefall helt super! Og London blir helt klart vurdert når jeg skal på storbyturer fremover :)
Ingen tvil om at jeg er en storby-jente. Hva gjør jeg her i lille minimartin? Kanskje like greit at jeg er her, og ikke i en storby. Jeg elsker jo å kunne gå rundt i gatene og bare kikke på alt og alle, så det ville vel blitt litt mye av det, og litt lite lesing. Så jeg får heller kose meg masse de helgene jeg besøker en storby :)

I dag har jeg hatt presentasjon i biokjemien forresten. Om diabetes mellitus! Og jeg blir jo så nervøs for den slags.. Men det gikk veldig fint, og det er kjempedeilig å være ferdig med det :) Resten av dagen er planen å rydde, støvsuge og lese til slovakiskprøve.
Nå er det bare 10 dager til jeg skal hjem igjen :D
Ha en fin kveld!
Klemmer <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar