23.09.2011

Fredag

Fredag er uten tvil min favorittdag i uken. Det er dagen hvor jeg bare slapperav og koser meg.

Har hatt kirurgi på skolen i dag, noe som er et av de beste fagene denne høsten. Vi skulle gå sammen 3 og 3 og ta pasienthistorie og undersøke en pasient. Veldig morsomt, men også litt skummelt egentlig. Tror jeg bare på vende meg til at pasientene synes det er greit at vi tar på dem når vi undersøker. Merker at jeg føler at jeg krysser en grense, på en måte. Men jeg er sikker på at jeg vender meg til det ganske fort, og pasientene syns jo selvfølgelig det er helt greit. Det er tross alt derfor vi er der. For å lære å gjøre det vi skal jobbe med resten av livet. Bare jeg som overtenker litt som vanlig. Neste gang er jeg tøffere!
Pasienthistorien gikk hvertfall fint. Har laget meg et ark med spørsmål som er til stor hjelp. Da blir det ikke så lange pauser hvor jeg må tenke på hvordan jeg stiller spørsmålet på slovakisk. Undersøkelsen gikk forsåvidt fint den og, altså. Jeg hørte på lungene, kjente på pulsen og hørte på magebevegelsene. Jeg skal øve meg på hvordan resten av undersøkelsene skal gjøres til neste gang så jeg er helt trygg. Alt er vel litt rart første gang :)
Sykehuset...
Ellers har jeg vært og trent. Veldig fint før helgen starter ordentlig. I kveld skal jeg spise god middag på hotell Turiec med søte jenter. Det blir veldig koselig!
Men nå må jeg kommer meg i dusjen. Greys Anatomy har nemlig startet igjen i dag, og jeg klarer nesten ikke vente med å se første episode. Må forte meg!
Hadet bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar