12.09.2011

Første dag som tredjeklassing

Hei!
Dette har vært en lang dag. Jammen startet skoleåret ordentlig fra dag 1.
Startet klokken 8 på sykehuset med pathological anatomy forelesning, og ble veldig positivt overrasket.
Jeg er virkelig ikke noe forelesningsmenneske, og ramler alltid ut halvveis i timen. Må konstant notere fra power pointen for å klare å følge med noe i det hele tatt. Men ikke i dag. Vet ikke om det er fordi jeg rett og slett bare er uthvilt, men uansett føler jeg at foreleseren var veldig flink. Han satt egentlig bare og snakket til oss, uten noe power point eller noe sånt, men allikevel klarte jeg å følge med hele tiden. Var ikke så mye komplisert stoff i dag, da. Faget virket også veldig spennende, selvom han var helt ærlig på at det nok er litt kjedelig nå de første ukene.
Hadde en pause etter forelesningen hvor jeg dro på enrollement på skolen. Registrering av det nye skoleåret. Det var laaaang kø, men av en eller annen grunn bare gjorde hun alt for meg når jeg var inne for å hente creditboken min. Så jeg jukset meg helt frem i køen helt uten vilje. Det var veldig deilig å slippe å stresse der i 2 timer da, men jeg får litt dårlig samvittighet når alle de andre har ventet lenge. Ja. Uinteressant.

Hvertfall. Fortsatte med praktisk pathological anatomy etterpå. Bygget var nok det mest moderne på hele sykehusområdet. Jeg ble veldig overrasket over hvor "fint" det var.
Etter litt praktisk informasjon om faget og omvisning i de to byggene som hører til departementet, var det en pause igjen.
Da dro jeg med Torill og Thor til byen for å kjøpe inn skriveblokker, permer, tusjer osv. "Alt" man trenger for nytt skoleår :) Tok også en pizza og brus ute i deilig sommertemperatur. Ja, for her er det fremdeles sol og sommer. Det er jo ganske fint!
Avsluttet skoledagen med verdens kjedeligste forelesing som varte helt til halv 6. Satt for det meste og spilte Trivial Pursuit med Torill.. Tilbake til gamle forelesningsvaner? Finner nok ganske fort ut hvilke forelesinger som er verdt å gå på tenker jeg!
Nå har vi vært på stor innhandling her. Så nå er det mat, rydding og kanskje idol før det er natta. Begynner på skolen allerede halv 8 i morgen. Altfor tidlig for meg.
Dette ble en lang og kanskje kjedelig tekst. Da vet dere hvertfall hvordan første dag som tredjeklassing har vært!
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar