18.09.2011

Min søndag

Et av mine mål dette skoleåret er å gjøre helgene, og da spesielt søndagene mye koseligere. I fjor satt jeg druknet i bøkene hele søndagen fordi jeg hadde prøve hver mandag. Jeg har fortsatt fag på mandager som jeg må forberede meg til, men det er ikke like stress som i 2. klasse. Heldigvis. Når jeg tenker tilbake, forbinder jeg søndag med noe trist. Savnet alltid mest hjem på søndager, og dagen var egentlig bare... dårlig.
Noe er galt når man kan "planlegge" å ha en dårlig dag hver søndag. Man vet det på forhånd. Når jeg tenker meg om kan det nok ha vært litt dårlig innstilling fra min side, og? Det er jo klart at søndagen blir dårlig når jeg tenker at den kommer til å bli det.
Men uansett. Poenget er at det er slutt på søndager hvor jeg synes synd på meg selv. Har bestemt meg for at søndagene skal bli bra.

For søndager kan egentlig være veldig fine.
Så i dag har jeg egentlig fått mye ut av dagen. Sov lenge og slappet av på morgenen, leste en times tid, gikk en god tur med Martine ute i finværet (det har vært veldig godt og varmt i dag), trente på Harmonia, leste litt til og nå har jeg nesten akkurat kommet hjem etter kveldsmat på sushirestauranten. 
En bedre søndag kan jeg vel ikke ha hatt her frem til nå? Det føles herlig å ikke måtte sitte over bøkene hele dagen, men heller lese litt innimellom andre koselige ting. Det skal dessuten sies at fagene er litt (veldig) mer spennende i år og. Så da gjør det ikke så mye. 
Hele helgen har egentlig vært fin. Vi hadde jo "langhelg" siden det var fri på torsdag, så jeg har fått gjort masse koselig og moro.
Føler på meg at denne høsten blir fin. Har allerede mange koselige helger å se frem til!
Nesten min helg. Minus den stressa følelsen "sunday night".
Har jeg skrevet et så positivt innlegg på en søndag før? Tviler.
God natt :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)    (avslutter med mange smil som prikken over i'en)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar