22.10.2011

IKEA og bilder

God kveld!
IKEA i går var kjempekoselig. På veien skjedde dette:
Jepp. Stoppet av sivilpoliti på veien.
Men det gikk fint. Greia er bare å late som man ikke forstår slovakisk..
Og 4 jenter på vei til ikea er vel heller ikke annet enn uskyldig :)

På ikea var vi egentlig veldig effektive, og ting gikk fort unna. Jeg skulle ikke ha noe spesielt, men gikk bare og gledet meg til kjøttboller (var sulten fra før vi kom). Desverre var det milelang kø når vi skulle spise, så vi ble enige om at en wienerpølse i kiosken fikk holde. Litt nedtur, men det var i hvertfall noe "norsk" (svensk).
Fikk kjøpt litt, da.



Stort sett bare stearinlys. Og en kurvstol. Planen er å ha den i hjørnet i stua, som en ekstra liten kosekrok.
Kjøpte også til og fra - lapper til årets julegaver. Må gjøre litt klart ;)  Tiden går jo kjempefort!

I dag har vært en lesedag. Har gjort meg klar til kirurgi"testen" på mandag. Det blir vel egentlig ingen ordentlig test, men vi får karakter på det vi gjør hver uke. Pasienthistorie og undersøkelse, altså. Men det er veldig viktig å kunne, så jeg har lyst til å forberede meg godt.
Ellers har jeg spist to måltider ute i dag. Livet som student er fint, eller hva?
Må jo faktisk feire 5års dagen, da, selvom Stian ikke er her selv desverre.
Hadde en kjempekoselig kveld med middag på hotellet nettopp. God mat og herlig service!

Ellers har jeg prøvd å lære meg pappas kamera i dag. Det er jo kjent for å være så innmari bra, så jeg tror det er på tide at jeg setter meg ordentlig inn i det for å utnytte det på best mulig måte når jeg nå har vært så heldig å få låne det. Lærte faktisk litt nytt, spesielt om fokus. Hvordan man kan stille inn hva som skal fokuseres på, og ikke. Har bare øvd meg litt, så det blir ingen spennende bildemotiver, akkurat, men dere ser vel hvordan jeg har fokusert på litt forskjellig? 

Enda et innkjøp fra IKEA. Blir koselig å ha til juleverksted en gang i desember.



Prøveforberedelser...






Litt patologilesing har det også blitt i dag.


Genialt kamera, rett og slett. Jeg gleder meg til å lære enda mer sånn at bildene mine blir så bra som mulig. Fant en bok i dag som handler om kameraet, tror det må bli en bursdagsgave til meg selv.
Det prosjektet mitt med "dagens bilde" jeg startet før sommeren endte jo veldig dårlig så fort jeg kom hjem og glemte bort det hele i all sommerkosen. Poenget var jo egentlig at jeg skulle lære meg Canon kameraet mitt godt, men jeg byttet jo kamera med pappa så fort jeg kom hjem, så da ble poenget litt borte.
Kanskje jeg skal starte på nytt med Olympus PEN E-P2?
Uansett. Nå skravler jeg.
Tid for å finne senga.
Nattinatt. Sov godt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar