24.10.2011

Travel skoledag nr 1 over

Sa jo i går at det kun var 3 travle skoledager igjen før jeg drar hjem. Jeg underdrev ikke når jeg sa travel.
Denne dagen har hvertfall gått i ett. Rett fra forelesing til kirurgitest, og rett fra kirurgitest til patho anatomy practical. Har ikke engang rukket å spise knekkebrødene jeg hadde med meg. Hvis dagene fortsetter som i dag går det i hvertfall fort til jeg sitter hjemme i Larvik.
Men over til kirurgitesten. Vi fikk en veldig "bra" pasient i dag, som heldigvis var både kort og presis i svarene sine, og som var sammarbeidsvillig. Perfekt akkurat i dag når vi skulle få karakter på hvordan vi tok anamnese og undersøkte.
Beskjedene er litt forskjellig fra lærer til lærer, da. På fredag fikk jeg vite at ALLE undersøkelser skal gjøres, og ALLE spørsmål skal stilles. Tilogmed normale funn skal skrives ned, ikke bare det patologiske. Læreren i dag var ikke så veldig opptatt av annet enn hva som var galt med pasienten, noe vi ikke fikk vite før etter vi hadde brukt godt over en time på anamnese og undersøkelse. Jaja. Vi fikk i hvertfall øvd oss på alt :) Og det gikk jo fint til slutt. Selvom den som leser min rapport nok får seg en god latter. Første siden er skrevet så pent jeg kan og er veldig oversiktlig, mens siste siden er bare kluss og rot. Vet ikke om jeg fikk skrevet ned alt, engang. Hadde litt dårlig tid. Begynte i patologien klokken 12, og ti minutter over 12 var vi ferdig (hvertfall så ferdig som vi rakk å bli) i kirurgien. Da var det bare å ta bena fatt og løpe. Løp rett inn på obduksjonsrommet hvor de andre var i gang med dagens obduksjon. Fikk heldigvis med oss det viktigste, og alt gikk fint! Puh!
Må innrømme at det var veldig deilig å legge seg på sofaen når jeg kom hjem og ta en liten powernap.
Nå skal jeg sette i gang med å lese til etikkprøven som er i morgen. Tror ikke det er så mye å lese på + at prøven er ganske logisk, så det blir forhåpentligvis ikke noe problem :)
Jepp. Så det var min travle dag.
Håper dere har hatt en roligere, men like fin dag dere og :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar