16.11.2011

Onsdagsprat

Heisann :)
Endelig ferdig med patologicredit for denne gang. For denne uken, hvertfall. Har egentlig ingen god følelse, så jeg går egentlig bare litt og venter på resultatet som sier at jeg må ta den opp igjen. Håper selvfølgelig på det motsatte, da. Rart hvordan man føler at man har kontroll på stoffet, men så kommer man på prøven og tenker: "hvordan var dette igjen". Tror ikke jeg var den eneste med den følelsen i går. De fleste jeg snakker med har hvertfall forskjellige fasiter på prøven, så jeg får bare vente og se hva resultatet blir senere i dag. Jeg er en sånn person som ikke tørr og håpe for mye. Da blir jeg så utrolig skuffa hvis det ikke blir sånn. Og for meg er det bedre å bli litt mindre skuffa fordi jeg var forberedt på det, enn å bli superskuffa fordi jeg hadde så stort håp. Tenk bare hvor glad man blir når man forventer det verste, men får det beste! Gleden blir jo nesten dobbel!
Men nå skravler jeg.
I går hadde jeg uansett en veldig hyggelig kveld med en liten gjeng fra klassen. Deilig å gjøre noe annet etter mange lange dager med lesing.
Nå sitter jeg og forbereder meg til patologisk fysiologi som jeg har klokken 2. Jeg hadde store planer om å sove lenge i dag (siden jeg ikke begynner før 2), men jeg våknet typisk nok klokken 7 og fikk ikke sove etter det. Alle andre dager må jeg jo virkelig dra meg selv opp klokken 7, men i dag var jeg lys våken. Jaja.
Uansett. Mye er på planen i dag. Jeg skal på skolen, vaske leiligheten, på Tesco og handle, pakke, og kanskje i bursdag i kveld. Og egentlig trene også.
Det blir Frankrike forresten. Bestemte oss for å dra uansett, så får jeg eventuelt flytte flybilletten min til søndag hvis jeg må ta opp igjen patologien på mandag. Skal hvertfall bli kjempedeilig å komme seg ned dit i morgen! Gleder meg masse! Og sammen med oss kommer masse møbler vi har bestilt også. Blir morsomt å se hvordan huset blir uten at det er helt tomt :p hehe. Blir en herlig helg hvertfall! Finnes vel ikke noe mer avslappende sted å være. Og nå fikk jeg akkurat melding av mamma om at det er meldt fint vær, og. Det blir bra!
Nå får jeg lese litt videre. Temaet er diabetes mellitus, noe jeg har hatt om mange ganger før. Men det er jo selvfølgelig en litt annerledes "vri" nå når det er pathophys, og ikke biokjemi vi lærer det i.
Vi snakkes senere :)
Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar