15.12.2011

Rart

Jeg har hatt eksamen i mikrobiologi i dag. En eksamen jeg fikk A på. Uten å egentlig kunne mer enn de detaljene jeg har pugget de siste dagene. Det er faktisk den eneste eksamen jeg ikke ville hatt A eller B på, rett og slett fordi jeg ikke kan det godt nok. Så dette er ikke et innlegg hvor jeg skryter av min flotte innsats og evige kunnskap i mikrobiologi, tvert imot. Det er nemlig egentlig ikke en eksamen hvor man viser hva man kan i faget, men heller hvor god hjernen din er til å huske hvilket svaralternativ som hører til spørsmålet. Min hjerne er tydligvis god til akkurat det, da!
Men kanskje det er like greit at jeg fikk den karakteren jeg fikk? Nå er jeg hvertfall tvunget til å lære meg dette veldig godt før sommeren. Ingen unnskyldninger. Problemet er nemlig at patologi (som dere kanskje har fått med dere at ikke er mitt beste fag i år), har mye med mikrobiologi å gjøre. Mange av eksamensspørsmålene, hvertfall. Det er kanskje litt dumt å komme på eksamen i patologi til sommeren med en A i mikrobiologi, uten å egentlig kunne det så godt når professoren spør deg om det? Tja.
Vel, nå har jeg ikke noe valg. Mikrobiologien må læres godt. Faget er kjempeviktig, så sånn sett er det bare bra.
Men før den tid må jeg lære meg patologien, da. Jeg er ferdig med all undervisning dette semesteret, og har kun igjen patologiprøven på mandag før det er ferie. Håper det går min vei denne gangen!
Nok babling fra meg. Jeg bør vel egentlig være fornøyd, bør jeg ikke det da?
Deler litt av Martins julestemning med dere før jeg går tilbake til bøkene.



La ut noen litt dårlige bilder fra gågaten i fjor. Der er det tilogmed rosa julelys. Skal prøve å få tatt noen ordentlige bilder hvis jeg er der på kvelden en dag før jeg drar. Det er virkelig et syn.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar