06.03.2012

Hektisk, men fin dag

God kveld til dere!
Denne dagen har virkelig gått i ett.
Startet dagen klokken 06.00. Veldig trøtt, og med de samme tankene som jeg har hver gang jeg står opp så tidlig: Jeg lar senga være som den er, og lar rullgardinene være nede slik at jeg kan sove en times tid når jeg kommer hjem. 
Klokken 07.00 (eller faktisk litt senere, fordi læreren alltid er for sen) startet indremedisin. Der hadde vi pasienthistorie og undersøkelse på gastrologisk avdeling. Fikk, av flere grunner, minimalt med tid sammen med pasienten i dag, men lærte allikevel mye av å se i journalen og finne resultater på blodprøver osv. Det er morsomt når jeg nå begynner å forstå en del av det som er skrevet og kan skjønne en del ut ifra testresultater.
Etter noen timer med indremedisin gikk jeg videre til kirurgiforelesning om esophagus (spiserøret). Etter den var det patologiforelesning om munnen, spyttkjertlene og spiserøret (ja, igjen..).

Etter skolen leste jeg patologi til i morgen, og begynte å skjære opp masse frukt. Har nemlig vært en bitteliten tur i en bursdag i dag, og jobben min var å ta med masse god frukt. Det ble altså ikke noe av min planlagte lur etter skolen i dag, men koselig var det selvfølgelig allikevel :)
Nå er jeg hjemme igjen, og klar for litt mer lesing. Vel, kanskje ikke helt klar i og med at øynene mine nesten sklir igjen i skrivende stund, men litt lesing må til før jeg tar kvelden.

Ha en herlig kveld! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar