22.11.2010

Fagseminar i Krakow

Nå er helgens fagseminar over. Det har vært en veldig bra helg, men mange nye opplevelser. Legger ut litt bilder fra helgen mens jeg forteller litt hva jeg har gjort :)

Da vi kom fram på fredag, dro vi rett og for å spise. Så vi tok taxi til sentrum (hotellet lå litt utenfor, (det var forresten et veldig fint hotell)). Det første som møtte oss i sentrum var dette:

Utrolig fint. Spiste kjempegod mat på Hard Rock, før det stod shopping på programmet. Fant et digert kjøpesenter litt oppe i gaten. På fredag rakk vi ikke mer enn de to første butikkene innenfor døren (Zara og H&M). På kvelden var det stand-up show på en nedlagt fabrikk like bortenfor hotellet. Sigrid Bonde Tusvik og Linda Mahala holdt showet.

Synes det var et ganske bra show. Sigrid Bonde Tusvik var nok litt bedre enn Linda Mahala, da. Men det var allikevel veldig bra og morsomt :)

På lørdag ble det en tur til byen igjen.

Hehe, søtt!

Denne gangen ble det tid til mer enn bare to butikker. Så vi fikk tatt oss en tur innom de butikkene som så ut til å være verdt et lite besøk, hvertfall. Var veldig mye fint! Jeg var flink, og klarte, nesten, å holde meg til julegaver. Deilig å få gjort unna noen hvertfall!
Så var det tid for en liten lunsj. Har aldri vært på Starbucks før, men har jo skjønt at det er veldig bra. Så vi satt oss ned der med varm sjokolade (liker jo ikke kaffe) og en kjeks/kake. Godt var det, men også veldig mektig og etterhvert kvalmende. En bra lunsj var det vel ikke akkurat, så jeg fikk i meg litt mer "ordentlig" mat etterpå. En god baguett på Subway! Vet, kjempe interessant for dere å vite...
Senere var det tid for et foredrag på hotellet. Temaet for foredraget var prosjektet til Kirkens Nødhjelp i Malawi. Hvordan de har fått utdannet nye sykepleiere osv. Var forsåvidt interessant, men av en eller annen grunn litt trøttende og kjedelig å høre på.

Etter foredraget tok vi en tur på et annet kjøpesenter, like i nærheten av hotellet. Litt mindre enn det andre, men fortsatt mange butikker vi kunne kikke i :)
Tok disse bildene på veien bort:

Hotellet vårt :)

På kvelden var det tid for festmiddag. Poenget der var at alle trakk en lapp hvor det stod hvilket bort man skulle sitte på. Det var altså helt tilfeldig hvem man kom på bord med. Må innrømme at jeg gruet meg en del, men det gikk veldig fint med en gang. Resten av kvelden gikk alle bare rundt og snakket ogsånn egentlig. Var en koselig kveld :)

På søndag var jeg på foredrag igjen. Først et foredrag om Leger Uten Grenser. Det var kjempeinteressant å høre om, og jeg synes helt klart at det var det beste foredraget i løpet av helgen.
Det var også et foredrag fra en student som hadde dratt rett fra turnus til Afghanistan for å være lege der. Det var også interessant å høre om, men ikke helt noe for meg tror jeg. De er tøffe de som tørr det! hehe.

Så var seminaret over, og 3 timer i taxi ventet på oss. Rett hjem til biokjemibøkene.
Nå har jeg akkurat tatt igjen x-faktor som jeg gikk glipp av på fredag, og sitter egentlig bare og slapper av.
Nå kan jeg bare glede meg til torsdag. Da er det Wien som står for tur!
Håper dere har hatt en fin helg hjemme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar