29.11.2010

Wien

Hei :)
Ny uke, og en kjempefin helg er over. Siden sist har det skjedd litt nytt. Jeg bor alene nå. Var vanskelig og rart å vende seg til tanken, men det skal gå fint nå. Tiden framover er så travel med masse masse prøver og eksamen, så tiden kommer til å gå ganske fort. Har også gjort litt små forandringer her i leiligheten og har planer om å kjøpe inn litt nye ting etterhvert sånn at jeg føler at leiligheten er litt mer min på en måte. Så sånn er det ;)

I helgen har jeg som sagt vært i Wien. Tok taxi etter skolen på torsdag, og møtte Stian på flyplassen. Vi dro inn til byen og kikket litt i mens vi ventet på mamma, pappa, Lise og Thor Arne. Var godt å se alle sammen igjen. Trengte det nå! Sitter igjen med mye mer motivasjon nå enn hva jeg kan si jeg hadde før helgen.
Dagene gikk med til å gå rundt i byen og kikke, spise god mat og være på mange koselige julemarkeder. Var så mye fint å se i Wien. Fine bygninger overalt! Og nå var det i tillegg pyntet masse til jul. Litt annet enn den rosalilla julepynten Martin stiller med, hehe. Men det var virkelig veldig, veldig fint! Jeg kjente julestemningen kom ganske så fort.
Fikk også gjort oss nesten helt ferdige med julegaver i helgen. Deilig å få gjort det nå og slippe å tenke mer på det. I stedenfor å skrive masse detaljer og bla bla bla, så legger jeg heller ut litt bilder fra den fine turen:



Masse gode kaker på Cafe Central


Masse fin julepynt på markedene

Fine julepyntede gater

Pappas fine julenese

Og to fine raringer...

Takk for en super helg, dere :D

I går når jeg kom tilbake til Martin satte jeg i gang med å pynte til jul her. Mamma og pappa hadde tatt med en hel eske og pose med julepynten min, så nå blir det jul i heimen!
Fikk gjort meg nesten ferdig, men tenkte å ta litt mer innimellom lesingen i dag også. Et koselig avbrekk! Så kan jeg vise resultatet av all pyntingen når jeg blir ferdig :)
I dag er det histologilesing på planen. Har hatt biokjemiprøve i dag, har fysiologi seminartest på onsdag, histologi credit test på torsdag og slovakisk test på fredag + biokjemi og fysiologi credit tester neste uke. Mye å gjøre, med andre ord. Men nå har jeg hatt to gode frihelger, og er klar for å ta fatt på de travle ukene før jul ;) Det er tross alt siste credit-periode før jul. Når de er ferdig er det snaaart jul! Gleder meg. I mens skal jeg holde på julestemingen jeg fikk i helgen med julegodterier, julepynt og julemusikk. Det har tilogmed kommet snø her i dag. Var helt hvitt utenfor vinduet nå jeg våknet. Passer fint med min julestemning!

Ha en fin mandag :)
Klemmer fra Johanne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar