01.03.2011

Cruise del 1 :)

Hei!
Da var jeg tilbake igjen. Har hatt en helt fantastisk fin ferie! Men istedenfor å skrive mange linjer med skrift, legger jeg heller ut litt bilder og forteller litt underveis :)

Så. De to første nettene var vi på hotell i Fort Lauderdale. Stian og jeg kom en del timer før de andre, så etter å ha funnet hotellet (noe som tok veldig lang tid, i og med at vi var innom alle Hilton hotellene i byen før vi fant det vi skulle på), dro vi ut for å kikke litt i byen. Men vi gikk oss bort, og fant egentlig ikke frem til selve sentrum før det var på tide å spise middag og komme seg tilbake til hotellet for å møte de andre.
Vår andre dag i Fort Lauderdale gikk med til shopping. Vi var på verdens største outlet. Og det var stooort! Syns selv at jeg var veldig flink til å ikke la meg friste av så mye, men litt måtte det jo bli :)
Bilde fra spisepausen på Sawgrass Mall.
På kvelden var vi på Fridays for å spise. Her en noen bilder som ble tatt mens vi ventet på bussen.
Guttene:
Jentene:
søndag gikk turen til båten. Ved utseilingen så jeg et hus jeg gjerne kunne tenkt meg å hatt:
På mandag var vi på Bahamas. Det var et utrolig fint sted, spesielt der vi endte opp til slutt. Vi gikk først litt rundt i sentrum, men bestemte oss etterhvert for å ta taxi til et hotellområde. Og det angret vi ikke på. Det var kjempefint der!
På kvelden sang kelnerne i restauranten, og da er det visst vanlig å slenge på serviettene. Så det gjorde vi: tirsdag var vi hele dagen på båten. Slappet av og koset oss i solen på dekk :)
På ettermiddagen ble vi invitert opp til kapteinen der hvor båten styres. Kapteinen var norsk nemlig :) På kvelden var det formell aften, noe som betyr ekstra pene kjoler på jentene, og dress på guttene. Alle var så fine :) (har egentlig fler bilder hvor man ser de fine klærne bedre, men har ikke fått dem enda)


Før middag var vi på Isshow. Ja, for det er nemlig skøytebane inne på båten. Showet var veldig bra! Blir helt imponert over alt de klarer.


onsdag gikk turen til St Thomas. Der valgte vi å ta noen slags taxi-busser til en strand på andre siden av øya. Som dere ser er det ingen sikkerhetsbelter eller noenting, og veiene var utrolig bratte og svingete. Kanskje ikke en såå morsom opplevelse, men vi fikk sett en helt fantastisk utsikt på veien. Og stranden vi kom frem til var også kjempefin. På kvelden var det karibisk aften. Da var det mye farger og blomster i antrekkene til folk. Morsomt! Vi var på et stupeshow før middag, som var helt utrolig bra! Var nok egentlig med akrobatikk enn stuping, men showet var i hvertfall råbra! Skjønner ikke hvordan de får til sånne ting på en båt.
Dette var mine første dager på en super ferie. Siden det blir en del bilder, vil jeg skrive om resten av dagene senere :) Så slipper alt å komme på en gang.
Savner turen masse allerede, og skulle gjerne vært noen dager til. Men jeg får kose meg med bildene istedenfor!
Hadet så lenge <3>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar