17.05.2011

Norges nasjonaldag i Slovakia

 Hei!
Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en overraskende fin 17. mai feiring. Hadde overhodet ingen forventinger, så jeg ble veldig positivt overrasket.
Startet dagen med kjempekoselig frokost hos noen i klassen. Satt ute på verandaen i stekende sol og koste oss med god mat og drikke. Etter noen timer der, gikk turen videre til et utemuseum litt utenfor byen. Stedet var som en gammel landsby. Der spiste vi god mat (tilogmed norske wienerpølser :D ) og masse kaker. Det ble holdt tale av ambasadøren, ANSA lederen i Slovakia og en slovakisk mann (fikk ikke med meg hvem han var). Senere var det potetløp, sekkeløp, og styltekonkurranse. Det var faktisk veldig, veldig koselig.
Men det var på en måte ikke så veldig 17. mai følelse. Jeg er jo vandt til en helt annen 17. mai, så jeg følte nok mer at det var en veldig hyggelig dag. Her kommet et lite bildedryss fra dagen:




Superfrokost!






Fant også en geit!




Fikk også låne en fin hatt av Helle ;) Tror ikke det er helt min greie, kanskje. Men morsomt!
Nå er jeg hjemom en tur for å lese litt til praktisk prøve i immunlogi i morgen, før jeg drar ut igjen litt senere for å møte noen andre.
Håper alle har hatt en kjempefin 17. mai!
Klemmer.

2 kommentarer:

  1. Kjære gulljenta! Jeg er så glad for at du har hatt en fin najonaldagsfeiring! Dere ser alle glade og flotte ut,nydelig ungdom! Kos deg, nyt dagene og vit at hjemme er vi stolte av deg, og fremfor alt, veldig glad i deg! Lykke til med IgE'er, IgA'er og alle andre immunglobuliner i morgen! Mange gode klemmer fra mamma

    SvarSlett
  2. Tusen takk, mamma!
    Det var en koselig melding å få! Har hatt en fin dag, men savnet selvfølgelig dere og alle tradisjonene som hører med hjemme. Gleder meg til sommeren! Glad i dere også! Mange klemmer <3

    SvarSlett