19.05.2011

Skoleprat

God kveld!
Håper alle hadde en fin 17. mai i går. Det hadde jeg, som dere sikkert så på bildene jeg la ut.
For øyeblikket sitter jeg og leser slovakisk. Aller siste creditprøve er på fredag. Og det er den siste av alle, uansett fag. Kjempedeilig! Da er det "bare" noen eksamener igjen, før det er sommerferie.
Har fått satt opp eksamensplanen min nå, og for de interesserte, ser den slik ut:
Onsdag 25. mai: Immunologi skriftlig eksamen
Onsdag 1. juni: Slovakisk skriftlig + muntlig eksamen
Torsdag 9. juni: Biokjemi skriftlig + muntlig eksamen
Tirsdag 14. juni: Forhåpentligvis nursing eksamen (har ikke fått meldt oss opp enda)
Tirsdag 28. juni: Fysiologi skriftlig + muntlig (+ praktisk) eksamen
Torsdag 7. juni: Anatomi eksamen. HVIS alt annet går bra, noe som helt klart ikke er en selvfølge.

Skal i hvertfall stå på så godt jeg kan for å prøve å klare dette. Motivasjonen er det ingenting i veien med, hvertfall. Så jeg krysser armer og ben for at alt går bra. Det er så uvant sånn systemet er her,  i forhold til hva jeg er vandt til fra videregående. På den tiden visste man jo alltid at man bestod prøver og eksamner, men spørsmålet var hvilken karakter man fikk. Men nå er spørsmålet om jeg består, eller ikke. Litt skummelt at det er så fort gjort. Dessuten har jeg satt meg opp en eksamenplan som kanskje er litt mer enn hva jeg kan klare på så kort tid. Men jeg har bestemt meg for å prøve, så får det briste eller bære (er det ikke det, det heter?)

En motiverende tekst jeg nok kommer til å se litt på underveis i eksamensperioden :)

Også skal jeg jo heldigvis til Bergen en tur midt i dette styret. Om en uke ligger jeg nok og sover søtt, for jeg drar som vanlig veldig tidlig med taxi når jeg skal hjem. Gleder meg så innmari! Jeg er så glad for at alt har gått fint denne prøveperioden, sånn at jeg fikk muligheten til å dra bort en tur!

Nå skal jeg straks legge meg. Etter å ha kikket bittelitt mer på slovakisk. Jeg somler alltid så sykt når det nærmer seg leggetid. Ikke rart at jeg ikke kommer meg opp til forelesninger om morgenen, for jeg legger meg jo altfor sent i forhold til antall timer søvn jeg trenger. Men men. Har aldri vært en person som får noe ut av forelesninger uansett. Synd, egentlig.

Men, ok. God natt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar