01.07.2011

1 uke igjen!

Ja, om én uke sitter jeg på flyet på veien hjem. Rart å tenke på, egentlig. Jeg skal hjem neste uke, liksom. Håper tiden suser avgårde i ekstremfart.
Nå begynner mange her å dra og. I går spiste med hadet-middag med Torill, Martine, Kine og Erlend.
Blir egentlig litt merkelig å ikke skulle se alle her noe i sommer. Er jo vandt til å se eller snakke med dem hver dag, og man blir jo ganske knytta når man bor sammen sånn i en liten by, langt unna familie og venner.
Men om en uke har jeg jo alle de aller nærmeste og kjæreste hjemme rundt meg. Gleder meg sååå til det!

Ellers har jeg bestemt meg for å ha et lite prosjekt med meg selv i sommer. Jeg har jo et kjempefint kamera, som jeg jo bruker nesten hver dag. Men allikevel vet jeg nesten ingenting om det. Jeg setter på autofunksjonen, og knipser bildet. Så målet mitt denne sommeren er å bli flinkere til å ta bilder manuelt med kameraet. Fikk for en stund siden denne boken av pappa, og den skal pakkes ned i kofferten når jeg skal hjem om en uke:

Målet mitt denne sommeren er å ta minst ett bilde hver dag, hvor jeg stiller inn funksjonene selv. Bildet kan være av hva som helst, men kanskje helst noe eller noen som beskriver dagen litt, sånn at jeg får en liten samling med fine bilder som sier noe om sommeren 2011. Tilslutt har jeg nok lært meg alt veldig mye bedre, og forhåpentligvis fått mye finere bilder og minner.
Bare se her. Dårlig eksempel med en kurv mot en hvit vegg, da, men man ser tydelig forskjell på lyset i manuel og auto.
Auto
Manuel























Nå var ikke akkurat manuelbildet så klart og fint, men det er jo det som er målet mitt å lære meg.
Merker allerede, etter bare bittelitt tid at det er mye morsommere å ta bilder når jeg setter meg litt mer inn  i hvordan de skal være. Er bare latskapen som har stoppet meg tidligere. Og føleslsen av at jeg har ikke tid til å stille inn alt før jeg tar bildet. Men når man har prøvd seg frem nok ganger, ville jeg ikke tro at det tar så mye lenger tid å stille inn kameraet selv. Det er vel uansett verdt det når jeg får finere bilder av det :)
Har lekt meg litt med kameraet nå, så her kommer "dagens bilder". Som egentlig ikke sier noe om dagen min..
Annet enn at jeg har rosa, falske blomster i stua mi.. 


Jepp. Så da blir det forhåpentligvis litt finere bilder her fremover. Og innen sommeren er over er jeg nok bestevenn med kameraet mitt! :)

Ha en fin fredag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar