02.07.2011

Kaldt

Føler det er litt høststemning her om dagen. Vind og regn nesten hele tiden. Lurer på hvor det ble av den fine våren vi hadde her. Kanskje det var sommeren, og høsten har kommet tidlig? Vet ikke. Men junimåned har hvertfall ikke vært noe særlig.
Ser på værmeldingen hjemme fremover, og heldigvis er det meldt fint vær til helgen når jeg kommer hjem. Håper det ikke forandrer seg!
Ellers har jeg et tårn med oppvask her. Varmtvannet har vært borte i hele byen i 2 dager nå. Jippi!Det vil i tillegg si at det har blitt noen kalde turer i dusjen på morgenene nå. Åh. Jeg liker egentlig å dusje om morgenen for å våkne, men iskaldt vann er kanskje litt i overkant. Håper virkelig varmtvannet er tilbake snart!

En annen ting. Jeg lurer på når folk i dette bygget skal bli ferdig å bygge i leilighetene sine? Nå har jeg bodd her siden oktober, og det har ikke gått én dag uten at noen under eller ved siden av meg har banket med hammer. Tror veggene i leilighetene der må være ganske fulle av bilder osv, for jeg har nemlig bare én leilighet under meg, og én ved siden av. 2 leiligheter. Som har klart å bråke med hammer nesten hver dag siden oktober. Ikke dårlig, må jeg si. Noen ganger prøver jeg å rope hysj eller banke i gulvet, men enten så hører de meg ikke, eller så overser de det. Eller kanskje hysj ikke er hysj på slovakisk? Det har jeg egentlig ikke tenkt på. Bankingen i gulvet kan i hvertfall ikke misforstås!
Men tilogmed nå. Klokken 8 på en lørdagskveld. Har de ingenting annet å finne på enn å forstyrre meg midt i muskelpuggingen min? Jaja, det er vel begrenset hvor lenge de kan holde på..

Bortsett fra dårlig vær, null varmtvann, hamring fra alle kanter og evig mye muskler jeg skal lære, har jeg det fint, altså. Skal jo snart hjem! Nå er det bare 3 og en halv dag til skriftlig eksamen, 4 og en halv dag til muntlig eksamen og 5 og en halv dag til jeg er hjemme (viktig å være nøyaktig med halve dager, da virker det litt kortere til).
Og med tanke på at det er såpass kort tid til eksamen bør jeg prøve å overdøve hamringen med sommermusikk, og fortsette puggingen!
Lesekameraten min.. Vi diskuterer anatomi og koser oss.. Neida. Jeg snakker bare med meg selv. Bare oppmuntrende altså. dette klarer du, sier jeg.. Eller. les ferdig siden, så kan du spille en runde tetris. Da blir jeg glad :) Dagens høydepunkt!
Åh. På tide å komme seg hjem og være litt sosial når jeg enten snakker med meg selv, eller prøver å få kontakt med naboene gjennom veggen eller gulvet.. 

Ha en fin lørdagskveld! Neste lørdag skal jeg ha det ordentlig bra og.
Gleeeeder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar