27.09.2011

Tiden går fort..

Tenk at jeg allerede er godt inne i den tredje uka dette semesteret. 3 av 14 uker. Synes faktisk ikke det er lenge siden jeg startet på nytt semester. Selvom jeg synes det virker som en evighet siden jeg var hjemme, da. Rart med det der. Jeg synes ikke det er lenge siden semesterstart, men jeg synes det er altfor lenge siden jeg var hjemme?
Men heldigvis: med alt det koselige jeg har å se frem til i helgene som kommer, fortsetter nok tiden å rase forbi.
Plutselig er vel dette semesteret over, også. 
Synes også det er rart å tenke på hvor mye jeg har lært bare disse første ukene. Ting jeg faktisk må kunne, og som er veldig relevante. Etter bare litt over 2 uker kan jeg allerede si at dette er noe helt annet enn hva de to første årene har vært. mye morsommere, og mye mer givende. Det er nå jeg husker hvorfor jeg alltid har ønsket meg dette studiet. Det er sant som alle har fortalt meg; bare man kommer seg igjennom de to første årene, blir alt mye bedre.
Litt tanker på en tirsdagskveld.
Har brukt stort sett hele dagen på å jobbe med en fremføring sammen med Eskil. Vi skal snakke om Human Genome Project i molekylærbiologien i morgen. Et tema jeg i utgangspunktet synes virket veldig kjedelig, men som jeg nå begynner å synes er mer spennende og se viktigheten av. Har ikke tenkt til å fortelle noe om det her, annet enn at det er et projekt som handler om å sekvensere DNAet vårt blant annet for å kunne lage medisiner som er spesielt tilpasset det genetiske materialet til hver person.
Håper det går fint  med fremføringen. Men nå må jeg forberede meg til pathophystimen før jeg legger meg. Det er på en måte en muntlig høring, og det er ikke særlig kult å sitte der uten å kunne noe.
Ha en fin kveld videre.
<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar