18.10.2011

Høstplaner

Det er så masse som skjer fremover at jeg nesten går i surr. Etter snart 6 rolige uker, starter prøvene ordentlig neste uke. Samtidig med dette skjer det mye koselig. Her er en liten plan. Veldig spennende.
Lørdag 22.10: Jeg har vært sammen med Stian i 5 år (!!!) Planen denne fine dagen er å dra på en biltur. Hvor, vet jeg ikke enda.
Mandag 24.10: Forhåpentligvis prøve i kirurgi. Den går ut på å ta pasienthistorie og undersøke en pasient, for deretter å levere inn en "rapport" for å få credit i faget.
Tirsdag 25.10: Prøve i medisinsk etikk
Torsdag 27.10: Forhåpentligvis hjem! Hvis jeg får ha kirurgiprøven på mandag (skal egentlig ha den på fredag)
Fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag skal jeg kose meg hjemme. Skikkelig! Gleder meg bare til å få bestilt billett sånn at jeg vet hvilken dag jeg egentlig har å glede meg til. Jeg liker å telle ned dager. Uansett blir det en superkoselig helg! :D
Onsdag 2. november: Tilbake til Martin 1 år eldre enn når jeg var her sist (har bursdag 1. november. Husk det).
Torsdag eller fredag: regner med at det skal være en prøve i pathophys, da den egentlig skulle være 2. november, som plutselig ble en fridag.
Tirsdag 8. november: Test i indremedisin
Onsdag 9. november: Test i molekylærbiologi
Torsdag 17. november: FRI
Fredag 18. november: Stian kommer på besøk :D :D :D
Plan én uke fra denne datoen: Kose meg og ha det kjempefint! Det er så koselig med besøk, så det skal nytes.
Torsdag 24. november: Test i mikrobiologi
Fredag 25. november: Stian drar hjem. Kanskje jeg blir med en tur!?
Torsdag 1. desember (desember allerede!!!): Fremføring i mikrobiologi.

... Og nå gidder jeg ikke skrive mer planer. Fant ut underveis her at de kanskje ikke var så spennende for dere allikevel. Dessuten er det snart jul dit jeg kom i planene nå. Og det betyr en ting: HJEM! Og en ting til: CRUISE. Jippi!! Håper tiden går fort fort fort.

Ellers håper jeg alle har hatt en fin dag i dag. For min del har den egentlig vært ganske lang. Startet med en dårlig forelesning i indremedisin klokka halv 8. Forelesningene i det faget pleier ellers å være så bra, så det var en skuffende time. Temaet var EKG, noe vi hadde i fysiologi i 2. klasse og. Men i dag sitter jeg igjen med å kunne mindre enn jeg kunne på forhånd, synes jeg.
Etter forelesning gikk vi videre til praktisk time i indremedisin. Der var det som vanlig pasienthistorie og undersøkelse. Her lærte jeg faktisk litt om å lese EKG-kurver, da! Det var jo bra :)
Dro nesten rett på trening etter det. Føltes om hele klassen var samlet på treningssenteret i dag, men ellers var det jo fint
. Skoledagen ble avsluttet av en veldig stressende forelesning i patologi. Heldigvis hadde jeg noen gamle forelesningsnotater hvor litt av det stod, så jeg slapp å skrive ned alt fra power pointen. Men tror de aller fleste rundt meg skrev seg slitne i forelesningen. Ikke helt sånn det skal være, kanskje?
To litt skuffende forelesninger i dag, altså. 
Kvelden har gått med til lesing av patologisk fysiologi. Må være forberedt til seminaret i morgen :)
Nå tror jeg det straks blir en serie før jeg tar natta. I rommet mitt som forresten er veldig kaldt. Dumme ovn funker ikke! To dyner og pysj hjelper litt, heldigvis!

Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar