03.11.2011

En dårlig dag

Forbered dere på et klagende innlegg. Har nemlig hatt en såå dårlig dag i dag. Dårligste starten på skolen etter "ferien" jeg kunne tenkt meg. Æsj.

Kom glad og fornøyd på skolen og gledet meg over at jeg om 2 uker skulle til Frankrike med kjæresten min.
Stian og jeg skal egentlig på tur fra torsdag 17. - mandag 21. november.
Først fikk jeg vite at dersom man ikke klarer patologiprøven vi skal ha neste mandag på første forsøk, er andre forsøk nettopp mandag 21. Flott! Slag nr 1. Sannsynligheten for å stryke på disse patologiprøvene er nemlig veldig stor har jeg skjønt. Så man må vel nesten regne med å ta den opp igjen..
Tenkte først at jeg skulle dra til Frankrike allikevel, og heller ta prøven igjen i substitusjonsuka før jul. Men neida. Da bruker jeg visst opp et forsøk, og må opp til muntlig høring med professoren som et siste forsøk. Slag nr 2.
Holdt motet oppe, og ville ikke legge vekk tankene om Frankriketur uansett. Tenkte at hvis jeg bare leser kjempemasse denne helgen og neste helg (har 2 andre prøver neste uke også, derfor patologilesing mest i helgene), kanskje jeg kunne klare prøven på første forsøk. Motivasjon er jo tross alt kjærestetur til Frankrike, så det å skulle lese kjempemasse gjør meg egentlig ingenting.
Men så falt den siste dråpen (eller noe sånt). Fikk nemlig vite i dag at 3 stk fra klassen skal ha fremføring i patologien mandag som kommer nå. Min første reaksjon: Det skal ikke jeg ha! Jeg var først ute med fremføring i molekylær biologi, og var svært lite klar for å være "prøvekanin" igjen. Dessuten er det ikke sånn at alle skal ha en fremføring i løpet av semesteret. Det er kun 3 stk nå, og kanskje 3 andre neste semester. Men dere vet. Min uflaks. Det hele endte med at vi trakk hvem som skulle ha fremføring. Og i det de sa at det ble trekning, visste jeg at jeg kom til å høre mitt navn bli ropt opp. Jeg hadde ikke feil. Slag nr 3.
Så istedenfor å lese masse til prøven sånn som var planen i helgen, må jeg sitte å lage et 12 min langt foredrag i patologi om et tema som ikke har noe med prøvetemaene å gjøre engang. Og ikke nok med det. Professoren som skal høre på er head of department, altså sjefen på patologien. Slag nr 4.
Slag nr 5: Nå må jeg i all min fortvilelse og sinnahet (hvis det er et ord) legge vekk alle tanker om dette for å lese til prøven jeg skal ha i morgen. Klarer jeg å legge vekk alt stresset i hodet mitt og konsentrere meg om noe annet, tror dere? Jeg håper det..
Snakkes med et litt mer "gladinnlegg" en annen gang når humøret er bedre.
Kanskje alt bare ordner seg helt plutselig...

Forresten. Har et slag nr 6 og. Jeg har glemt å kjøpe middag på vei hjem fra skolen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar