08.11.2011

Prøvelesing og kakao

Hei!
Håper alle har en fin dag :)
Jeg startet dagen med å lese litt mer til prøven jeg trudde jeg skulle ha. Men dere kan jo gjette om den ble noe av? Svaret er nei. Selvfølgelig. Det vil si at den blir på samme dag som patologiprøven neste tirsdag. Jippi!
I stedenfor å ha prøve, fikk vi være med på litt forskjellige måter å undersøke hjertet på.
Blant annet gikk Erlend på en tredemølle, mens hjerteaktiviteten ble målt med ECG. Båndet gikk raskere og raskere, og etterhvert hørte vi legene snakke med hverandre og si: patologické! (som jo selvfølgelig betyr patologisk på Slovakisk). Skal ikke begynne å legge ut om hva på ECG kurven som var galt her, for det er sikkert ikke så interessant for alle å lese, men poenget var at de ikke var normale. Så legene diskuterte med hverandre (på slovakisk, så vi skjønte desverre lite) en stund, før de vel kom frem til at det ikke var noe farlig. Det får vi virkelig håpe de hadde rett i :)

Ellers har dagen gått til lesing, lesing og lesing + middag. Gikk rett hjem fra skolen og forberedte meg til "høringen" i patologisk fysiologi i morgen. Etter noen timer ringte Tina og lurte på om hun skulle bestille mat på restaurant for meg sånn at jeg bare kunne komme bort og spise. Og jeg sier jo ikke nei takk til å slippe å lage mat på en dag som fra før av er så travel! Så da fikk jeg meg en liten tur ut i frisk luft med søte jenter før jeg gikk hjem igjen til bøkene.
Siden det har jeg lest til prøven vi skal ha i molekylær biologi i morgen. Heldigvis er stoffet mer spennende denne gangen enn forrige gang.
Nå har jeg blitt servert kakao av min snille samboer.  Snakk om luksus!



 Kakaoen kjøpte jeg i Wien på juleturen i fjor, og har helt glemt å bruke den. Passet kjempefint nå som jeg satt her under teppe og frøys!
Skulle forresten gitt mye for en sånn juletur i år og. Det var såå koselig! Helt spesielt å være i en storby sånn rett før jul.
Må nesten legge ved noen koselige bilder bare for å mimre litt.
rudolf 1 og rudolf 2




Ååå. Kjenner jeg får julestemning allerede. Og det er altfor tidlig! Må legge vekk disse bildene til litt senere i November, tror jeg.
Nå må jeg uansett tilbake til lesingen.
Hadet bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar