06.02.2012

En jente med mange hjem

God kveld, dere.
Da var jeg tilbake i Slovakia igjen. Hjemme? Mitt hjem nr 3 sammen med familien min i Larvik og Stian i Bergen, isåfall. Jeg har mange steder å velge mellom. Heldig er jeg. Merker at denne byen og leiligheten føles mer og mer som et hjem for meg hver gang jeg kommer tilbake hit, men det er allikevel noe viktig som mangler før det er ordentlig hjemme. Rart det der.

Turen gikk hvertfall kjempefint, og jeg rakk til og med butikken før den stengte. Flott! Der så jeg forresten noen som stjelte godis. Men hvordan sier man ifra om sånt på slovakisk? Ikke vet jeg. Men det gikk nok fint.
Det er helt ubeskrivelig kaldt her forresten. Skikkelig! Ironisk å dra så mye lenger syd, for å komme til så mye kaldere vær. Krysser fingrene for at gradene kryper litt oppover igjen snart. Våren kom tidlig i fjor, hvertfall. Nå suser vinden på utsiden, men leiligheten er heldigvis god og varm, og stearinlysene er tent for å gjøre det litt hyggeligere.
Nå skal jeg lese et par timer før jeg legger meg og gjør meg klar for siste innspurt i morgen. Selvom det ikke er noen stor eksamen sammenliknet med andre vi har hatt, skal det bli godt å bli ferdig med den. Dessuten har jeg en kjempekoselig helg å se frem til hjemme. Det blir mye frem og tilbake med meg, men det er sånn jeg liker det.

Sitater fra This is home
Ville egentig bare titte innom, så jeg har ikke så mye mer på hjertet denne mandagskvelden.
Tenker dere syns det var fint å høre at jeg er trygt fremme. Jaa! Neida..
Ha en fortsatt fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar