02.04.2012

Tradisjoner

Jeg er et ordentlig tradisjonsmenneske. Jeg vil helst at ting skal være akkurat som de er. Det er så koselig. For med tradisjoner vet du akkurat hva du har å glede deg til, du vet akkurat hvor mange sommerfugler som er passende mengde i magen, og du kan tilogmed prøve å gjøre årets tradisjon enda bedre enn forrige års.
Sånn som nå, nå når endelig påskeferien er her for min del, kan jeg ligge her på sofaen å vite akkurat hva som skjer den neste uken.

I morgen når jeg ankommer flyplassen setter jeg meg i en taxi mot hotellet. Og jeg vet akkurat hvordan veien dit er, og spesielt godt vet jeg at hvis mamma hadde vært der hadde hun sagt det samme som hun alltid sier når vi kjører rundt den siste svingen før hotellet. Noe sånt som:  Åh, der er det, nå er vi her dere!

Når jeg kommer fra på hotellet, går jeg som vanlig rett ut på verandaen, og nyter denne utsikten utover hotellområdet
 

På kvelden kommer jeg til å nyte god mat fra den kinesiske restauranten, for det gjør vi alltid den første kvelden. De andre gjorde det da de ankom på lørdag, men siden det er en tradisjon, må det gjøres på min første kveld, og! 


Jeg kommer til å tilbringe mange timer slik på verandaen:

Og mest sannsynlig litt tid slik:

Midt i uken kommer det til å bli "barnas dag" som, mens vi snakker om tradisjoner, har vært en tradisjon i vår familie helt siden jeg var veldig liten. På ferie er egentlig hver dag barnas dag, men vi har alltid hatt én dag i uken hvor pappa har tatt med meg og Jørgen ut for å gjøre noe morsomt. Badeland har for eksempel vært en slager i mange år. Nå har derimot alle barna blitt mye eldre, så den nye tradisjonen er at alle pappaene (vi er mange familier) tar med alle barna på båttur en dag midt i ferien. Og denne ferien blir selvsagt ikke et unntak

Jeg kommer til å le mye.



... og ha mange hyggelige middager med blant annet mamma og pappa


... bade. Men desverre ikke like koselig som her, i 2008.


Jeg kommer til å ha veldig mange koselige ettermiddager med dagens siste solstråler på verandaen

Og avslutte kveldene med å spille Yatzi eller kort.
 
En perfekt, og veldig avslappende ferie!
Jeg gleder meg kjempemasse til å dra nedover for å ta vare på gamle tradisjoner. Og kanskje lage noen nye?

Det er bare timer igjen til avreise, derfor skal jeg pakke ferdig håndbagasjen min, rydde ferdig leiligheten, og gå å legge meg. Tiden går alltid fortere når jeg sover, og akkurat nå passer det fint at tiden går fort. På dette tidspunktet i morgen kan den gjerne stoppe opp litt.

2 kommentarer:

  1. Aw, beste påsketradisjonene noensinne spør du meg! Kos deg masse og hils alle sammen, jeg er skikkelig savnesen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skulle vært med, Kine! Men kos deg masse i påsken :)

      Slett