22.08.2010

Enda et supert besøk!

Enda en helg har gått, og den har vært kjempefin.
Etter skolen på fredag gikk Tina og jeg for å finne hvitevarer til leiligheten, og møtte noen andre i klassen etterpå.


Litt senere på ettermiddagen kom mamma. Det var kjempekoselig å se henne igjen!
Etter å ha vist mamma rundt i denne lille byen, var vi ute og spiste på en koselig biffrestaurant. Etterpå satt vi på torget hvor det var slovakisk rockekonsert, med noen engelske innslag innimellom. Synes egentlig de var flinke, så vi koste oss.
På lørdag våknet vi tidlig etter en lang og god natt med søvn. Jeg ville gjerne kikke litt i butikkene i gågaten her, siden jeg faktisk ikke har vært inne i mer enn én butikk i sentrum før denne helgen. Vi gikk ut i 9 tiden, og fikk unnagjort en god del shopping allerede før frokost. Butikkene stenger klokken 12 på lørdager, så vi måtte være tidlig ute. Vi ble begge veldig overrasket over alt byen hadde å by på av shopping. Jeg fant to jakker, et melkespann, en ring og en superfin klokke før frokost. Klokken fikk jeg av pappa (over telefonen, hehe) for at jeg hadde vært så flink. Den kommer helt klart til å bli brukt mye, for jeg har blitt kjempeglad i den allerede. Det ser ut som det bare er et silkebånd rundt armen, men så er det faktisk ganske hardt.




Var den ikke fin?
Tusen takk, pappa <3
Frokosten ble ikke helt som planlagt. Jeg hadde egentlig lyst til å ta med mamma på et koselig sted, men det var ikke åpent. I stedenfor satt vi oss på en kafé, og kjøpte en bolle senere.

Etter "frokosten" kikket vi i flere butikker. Blant annet var vi inne i en butikk hvor de solgte krystallglass, søte kopper osv. Vi fant et veldig fint krystallglass-sett der som jeg tror jeg skal begynne å ønske meg framover og spare på :)
Etter det skjedde helgens høydepunkt. Jeg hadde tidligere sett en second hand butikk i byen, og ville gjerne se hvordan den var. Det viste seg å være et skattekammer av en butikk.
Vi er nå stolte eiere av hver vår Louis Vuitton veske i tillegg til mange andre ting. Butikken viste seg å være et slags outlet for slike varer, i tillegg til ordentlig second hand butikk. Var utrolig moro!



Min skatt




Mamma sin skatt


Mamma kjøpte også en kjempefin Channelveske


LYKKE!


Etter dette måtte vi rett og slett sette oss ned å slappe av litt. Pulsen hadde vært veldig høy den siste halvtimen :p hehe. Vi beundret innkjøpene våre, og ble enige om at vi var veldig heldige som hadde funnet noe vi ellers aldri hadde tatt oss råd eller samvittighet til å kjøpe.
Når vi hadde roet ned pulsen gikk vi hjem for å sette fra oss posene før vi gikk ut igjen og spiste en god lunsj på mexicansk restaurant. Her er alt vi kjøpte:


Utrolig hva man kan finne i denne lille byen, gitt.
Jeg ville gjerne vise mamma leiligheten jeg skal bo i fra september, og mamma ville gjerne se den, så vi bestemte oss for å prøve å gå bort til bygningen og ringe på en av de andre leilighetene i håp om at de ville slippe oss inn sånn at vi kunne gå opp. Det viste seg å være vanskeligere enn vi trudde. Vi valgte nok feil dør å ringe på, for det som møtte oss var en sur gammel dame og en sur gammel mann. De nektet å slippe oss inn, og kjeftet på oss på slovakisk. Så jeg ringte han mannen vi har hatt visninger med tidligere, som sa at bakdøren sto åpen. Vi listet oss opp, og hvisket hele tiden mens vi var der sånn at ikke de sure menneskene skulle høre oss, men på vei ned stod damen i trappa enda surere enn tidligere. Blir kjempehyggelig å få henne som nabo :D
Men mamma fikk heldigvis sett leiligheten, da!

På kvelden tok med oss de nye veskene våre og spiste italiensk mat på en koselig restaurant. Senere satt vi oss på torget, hvor det var en slags ølfestival som startet tidligere på dagen.
Det har vært mye mer liv i byen denne helgen enn hva det pleier å være, så mamma har vært heldig med både det og det fine været som har vært!






I dag har vi gått en tur i et område av byen jeg ikke hadde vært i enda, så det var morsomt å se litt nytt. Vi fant også sykehuset. Spennende å se hvordan det var.



Jeg fikk en ny kjole av mamma i dag som hun hadde kjøpt på flyplassen. Synes den er kjempesøt.

Etter at mamma dro i dag begynte jeg å pakke til jeg skal hjem til Norge igjen. Det er faktisk bare 4 dager igjen her før jeg drar, og jeg tenkte at det var lurt å gjøre unna pakkingen nå sånn at ikke det ble stress oppi all lesingen senere i uken. Fikk også pakket vekk alle klærne jeg ikke skal ha med meg hjem og satt dem inn på et lite rom her. Så nå er jeg klar for hjemreise!
Gleder meg masse masse masse!
Dette ble et veldig langt innlegg, men det har vært en innholdsrik og super helg!
Jeg har hatt det kjempebra, og vi har kost oss veldig!
Tusen takk for besøket, mamma!
Ha en fin kveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar