06.08.2010

HELG!

Endelig! Nå er den verste uka på sommerkurset unnagjort. Og den ble avslutta med dobbel A på munlig "eksamen". Jeg er så glad!
Det var delt inn i to deler. På A delen var det 4 oppgaver om deler i ryggraden, sternum og ribben, og vi trakk en av dem. Også hadde vi en eske med forskjellige ben, hvor vi skulle lete fram den delen som vi hadde trukket, og fortelle om den. Der fikk jeg
sternum & ribs.
B delen handlet om skallen. Der kunne man trekke 1 av 6 forskjellige oppgaver som handlet om internal and external cranial base, orbit, bones of the nose, mandible, maxilla and palatine, og paranasal sinuses. Der trakk jeg paranasal sinuses, som var en veldig grei oppgave å få. Men hadde på en måte håpet å få strukturer inne eller utenfor skallen, siden jeg tross alt hadde brukt mye tid på å pugge og lære meg alle. Hehe. Men sånn foregikk det hvertfall, og det gikk jo som sagt supert! Fikk A på begge delene :)

Her er skallen "min". Mons kalte jeg han ;)
Og her er innsiden av hodet til Mons, og alt vi skulle lære oss derfra.
Det ser ikke ut som så mye, men det er
mye.


Så nå er planen å slappe av så godt jeg bare kan. Trenger det nå, merker jeg!
Og i kveld skal klassen ut for å spise middag tror jeg. Det blir hyggelig. Alle har vært så flinke denne uken, så det skal bli koselig å gjøre noe helt annet og bare kose oss:)

Ha en kjempefin fredagskveld alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar