19.09.2010

Flyttelass-besøk, ny leilighet og ikea

Hei :)
Det har skjedd mye siden sist!
Sent torsdag kveld kom pappa og Atle kjørende med flyttelasset mitt etter en laaang biltur nedover Europa. Helt supert! Vi dro på områdets eneste åpne restaurant så fort de kom - en Harley Davidson steak pub. Haha! Men det var faktisk et litt kult sted, morsomt å ha vært der. Og god mat, da!
På fredag kikket vi litt rundt i byen, og kikket på leiligheter. Tina og jeg bestemte oss for å droppe den leiligheten vi opprinnelig skulle ha, pga masse surr med eieren. Så derfor ble det ny jakt! Pappa og Atle fikk en idé om at de skulle kjøpe leilighet her i lille Martin, og kikket på mange leiligheter til salgs. Men vi endte tilslutt opp med en fin leilighet til leie i et stort leilighetskompleks. Der er det en del flere i klassen som bor, så det blir nok veldig bra! Og endelig er alt i boks!
Resten av fredagen koset vi oss og slappet av. Vi kikket i byen, satt i baren på hotellet hvor pappa og Atle bodde (som forresten er et veldig stilig og fint hotel), var ute og spiste god biff, og satt oss tilslutt i vinkjelleren på hotellet. Der hadde de (i følge pappa) utrolig mange bra viner. Hehe.
Det var i hvertfall skikkelig koselig med besøk. Så tusen takk for hjelpen med alt flyttelasset mitt, og tusen takk for et superkoselig besøk, pappa og Atle! Jeg gleder meg til neste gang!
I går sov i lenge. Planen for dagen var å bestille møbler på ikea fra internett (vi hadde hørt at det var mulig). Men desverre måtte man på ikea for å gjøre det, så derfor ble det en ikeatur på oss i går allikevel. Vi tok taxi fra Martin klokken 1, og var på ikea halv 4. Vi visste akkurat hvilke møbler vi skulle ha, så vi tenkte at vi ikke kom til å bruke så lang tid. Hvertfall ikke mer enn to timer:p men ja.. Det tok lang tid. Som alltid på ikea! Vi bestemte oss for å dele oss i to når vi kom på lageret, sånn at det skulle gå fortere. Og jeg må si en ting: folk er utrolig hyggelige her! Jeg slet jo selvfølgelig litt med de store, tunge eskene, men fikk masse hjelp av forskjellige folk som så at jeg trengte det! Det var veldig koselig. Og tilslutt hadde vi alt i trengte. Dere skulle virkelig sett oss der, det må ha vært litt av et syn. Vi hadde noe sånt som 6 vogner fulle av flatpakkede møbler som vi styrte rundt med.




Kanskje ikke så rart at folk lo av oss...

Etter 4 timer på ikea, gikk vi ut i taxien igjen. Stakkars mannen hadde stått der og ventet på oss (det er veldig billig med taxi, som dere sikkert skjønner). Og når vi endelig kom hjem, satt vi oss i sofaen med godis og x-factor.

I dag er det siste avslapningsdag før skolen begynner, og den skal jeg nyte. Har planer om å ta igjen litt hotel cæsar episoder som jeg ikke har fått sett! hehe. Fint tidsfordriv :)

Ha en fin søndag!
Klemmer fra Johanne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar