21.09.2010

Nå er jeg 2. års student :)

Jepp. Nå har jeg fullført mine to første dager som 2. års student. Spennende!
Det startet rett på i går med forelesning i anatomi, kjemiforsøk i medisinsk biokjemi og gruppetime i slovakisk. Og i dag har vi hatt forelesning i medisinsk biokjemi og enda en slovakisk time.
Foreløpig synes jeg det virker veldig bra! Til tross for mye surr og stress med grupper i går, som jeg ikke gidder å gå mer inn på. Det er egentlig ganske greit å være i gang igjen.
Det er rart. Det er så innmari godt med ferie når man har det, men samtidig er det ganske godt å komme i gang med hverdag og rutiner igjen og.

De to første dagene har som sagt gått bra. Og jeg er foreløpig veldig fornøyd med lærerene jeg har fått. Håper på like mye flaks i de andre fagene :)

Det er faktisk veldig deilig å kunne si at jeg er medisinstudent og studerer på andre året i Slovakia. I fjor følte jeg av en eller annen grunn at jeg ikke var ordentlig medisinstudent. Veldig få har hørt om opplegget jeg har gått/går på, så noen ganger var det enklere å bare si at jeg studerte realfag ved UiO. hehe! Men nå føles det mer virkelig, og det er moro!

I morgen skal vi visst lære å ta blodprøver osv på hverandre har jeg hørt. Det blir spennende! Gleder meg til det :)
Og på torsdag får vi nøklene til leiligheten. Da er planen å prøve å vaske så mye som mulig før møblene kommer på døra på fredag. Og på mandag kommer ikea for å montere møblene, og da er alt klart :D Jeg gleder meg såå. Det skal bli herlig å slippe å bo halvveis i koffert. Dessuten tror jeg leiligheten blir kjempefin! Det blir veldig moro å innrede den og se resultatet :)

Men nå skal jeg sove. Lang dag med fysiologi på skolen i morgen.
God natt, dere (selvom sikkert ingen leser så sent,da) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar