26.10.2010

Snart skal jeg hjem :D

God dag :)
For øyeblikket sitter jeg og leser til fysiologitest som jeg skal ha i morgen. Litt uten mening, føler jeg. Sånn bortsett fra at jeg faktisk må kunne dette (som egentlig er den eneste grunnen jeg bør fokusere på), føles det som bortkastet tid å lese dette med tanke på morgendagens prøve. Det har seg nemlig sånn at jeg kan forvente å få en prøve med spørsmål hvor jeg verken finner svarene i forelesningsnotater eller teoribok. Noen andre grupper hadde denne prøven på mandag (selvfølgelig ikke den samme som vi får, da), og når jeg ser på de spørsmålene lurer jeg på om jeg rett og slett skal ta meg fri resten av dagen. Ikke fordi jeg kan det, men fordi jeg vet at uansett hvor mye jeg leser i den tjukke boken min i dag, går prøven i morgen på flaks. Så jeg håper virkelig at flaksen er med meg i morgen. Så får jeg prøve å fokusere på at jeg må kunne dette uansett hvordan prøven er :)
Og det er jo faktisk ganske spennende. Prøven handler om blod. Vi har hatt om det på fysiolaben nå i 4 uker, hvor vi har tatt alle mulige tester på hverandre. Alt er normalt med meg, heldigvis ;)
Og jeg må si at når jeg leser dette, så er det jo ganske fascinerende at vi har sånne "mekanismer" i kroppen vår. For eksempel alt som skjer når kroppen skal stoppe en blødning. Hvordan blodpropper blir til. Hvorfor vi trenger jern og B12 vitaminer fra kostholdet. Immunitet. Osv..
Det er i hvertfall et veldig greit fag å lese på, når jeg først skal lese så mye.
Så får prøven gå som den går i morgen. Krysser fingrene for at jeg klarer det, vil nødig ned hit 3. januar for å ta den opp igjen, nemlig. Men vi får se!

På søndag fikk vi opp gardiner her, forresten. Faren til Torill kom å hjalp oss, kjempesnillt! Og det ble veldig fint synes vi :)


Ellers har helgen gått til lesning på dagene og tvkos på kveldene. Veldig deilig med en sånn helg innimellom :)
I går skulle vi virkelig slå på stortromma og ta på oss hver vår kosedress/onepiece/heldress eller hva det nå heter. Da vi møttes ute i gangen, viste det seg at vi hadde helt lik. Hehe.
Vi synes at vi måtte få tatt et bilde av oss da, så fine som vi var. Så vi stilte oss opp som et par fjortisser for å ta bilde.
Føler meg som en seigmann i sånn dress. hehe. Men den er god å gå (og lese) i hvertfall.

Og nå skal jeg lese videre om blod. Når prøven er ferdig i morgen, skal jeg bare pakke, lese litt og sove. Så skal jeg bare på skolen for å ha histologi på torsdag, før jeg tar taxi til flyplassen og fly hjem! Jippi! Bare to dager igjen :)

Ha en fin kveld.
Klemmer fra Johanne <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar