23.03.2012

For en dag!

Denne dagen har virkelig vært noe helt eget.
Stod opp klokken 6, ordnet meg, spiste frokost og gikk ut for å sette meg i taxien som skulle komme 06.30. Klokken ble 06.40, og fortsatt ingen taxi var å se. Bestemte meg for å mase litt, og ringte taxiselskapet. 7 minutter, sa hun. 7 minutter gikk, 10 minutter gikk, og etter over 15 minutter, altså nesten en halvtime etter at taxien egentlig skulle være der, kom den endelig. Vi hentet hun jeg skulle dele taxi med, og kjørte avgårde, fortsatt med god tid til tross for forsinkelsen.
Vi hadde kjørt i ca 10 minutter da det smalt. I 5 sekunder så jeg den røde kassebilen foran oss som bremset, og merket at vi ikke gjorde det. Det endte selvfølgelig med en ordentlig krasj. Heldigvis satt vi i baksetet med bilbeltet på begge to, for foran kom airbagene i en voldsom fart. Det var bråstopp, vi kikket på hverandre, så at det røyk litt av bilen, luktet den ekle lukten av brent fra airbagene, rasket med oss sakene våre og løp ut av bilen. Alt dette på noen få sekunder. I sjokk stod vi på siden av veien og kjente etter at alt var som det skulle med kroppene våre. Heldigvis var det, det! Slapp unna med brannsår fra bilbeltet og litt kvalme som gikk over etter noen timer. Det kunne nok gått veldig mye verre. Fronten på bilen var helt knust. Merket hvertfall hvor viktig det er å ha på bilbelte. Det er bedre med et brannsår på halsen enn alt annet som kunne skjedd.

Heldigvis slapp vi å stå på den trafikerte veien så veldig lenge, for ny taxi kom og hentet oss etter en stund.  Så vi satt oss nervøse inn i en ny taxi, og fortsatte turen. Ville jo fortsatt komme hjem, kanskje tilogmed enda mer enn tidligere.  Det ble en del "oi" hvis han kom for nær biler foran, og litt "kjør litt saktere er du grei" hvis han kjørte litt for fort, og heldigvis forstod han etterhvert at vi var ganske skremte av det som hadde skjedd, og tok det rolig.

Men dette var ikke enden på all uflaksen. Alt dette gjorde selvfølgelig at vi plutselig hadde dårlig tid for å rekke flyet, og da det i tillegg kom en flere kilometers lang kø trudde vi at vi ikke kom til å rekke det. I tillegg måtte jeg så tisse som jeg aldri før har måttet, så den siste halvtimen var rett og slett grusom! Vi så bare klokken på GPSen øke mer og mer, og vi hadde ikke rukket det om ikke det var for at flyet var forsinket. Litt flaks i all uflaksen var det godt å ha!
Så jeg kom meg hjem. Tilslutt. Og det har sjeldent føltes bedre.
Har tilbragt dagen sammen med Stian, og kost meg masse her i vårværet. Det har vært kjempedeilig og varmt! Håper på like bra vær i morgen, for da skal jeg sette meg ut med bøkene. Nå har jeg handlet inn god mat, og er veldig klar for å slappe av i en god armkrok resten av kvelden. Blir godt å få roet hodet helt ned etter denne dagen. Og heldigvis var det å komme hjem verdt alt som har skjedd. Så nå skal jeg nyte kvelden og morgendagen. Håper dere gjør det samme, og at deres dag har vært litt bedre enn min. Hvertfall bedre enn starten på min dag, for etter klokken 13.30 har min dag egentlig vært super. Godt å være hjemme!
Kos dere på fredagskvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar